Elektronik
Ticaretin tarafları
Alıcı, - Satıcı, -
Üretici, - Bankalar, - Komisyoncular, - Sigorta Şirketleri, - Nakliye
Şirketleri, - Özel sektör bilgi teknolojileri, - Sivil toplum örgütleri,
- Üniversiteler, - Onay kurumları, elektronik noterler, - Dış Ticaret
Müsteşarlığı- Gümrük Müsteşarlığı, - Diğer Kamu Kurumları
Geleneksel
ticaret karşısında elektronik ticaretin avantajları aşağıdaki şekilde
belirlenebilir:
* Ticari işlemlerin yürütülmesi için gerekli
bilgiler, işlemi başlatan kişi tarafından, ticaret sürecine dahil tüm
tarafların (üretici, satıcı, alıcı, gümrük idareleri, sigortacı, nakliyeci,
bankalar, diğer kamu kurumları vb.) birbirine bağlı bilgisayarlarından birisine
önceden belirlenmiş standart formatta bir kez girildiğinde kısa bir süre içinde
tüm tarafların bilgisayarlarına ulaşmaktadır. Gereken belgeler elektronik
ortamda hazırlanmakta ve bu bilgi ve belgeler ilgililerin kullanımına
sunulmaktadır. Böylece, işlemler minimum hata ile kısa bir süre içinde ve
kırtasiye masrafı ödenmeksizin tamamlanmaktadır.
* Malların üretiminden satışına kadar olan zincirde
değişiklikler olmakta, alıcı ve satıcının bir araya gelmesi gerekmediğinden,
özellikle hizmet ticaretinde işlem maliyetleri düşmekte, aracıların yerini web
sayfaları veya elektronik bülten panoları almaktadır.
*Firmaların pek çok faaliyetinin daha düşük maliyetle yapılması ve üreticiler arasında rekabetin artmasının yanısıra bilgilerin hızlı ve etkin biçimde iletilmesi sağlanmaktadır.
*Daha hızlı bir şekilde ürün geliştirilmesi, test edilmesi ve müşteri ihtiyaçlarının tesbit edilmesi mümkün kılındığından, talebe karşı arz tarafı daha hızlı uyum göstermektedir.
*Perakende satışlarda önemli değişiklikler olması beklenmektedir. Alıcılar kendi evlerinden sipariş verme ve istedikleri ürünleri kendi evlerinde teslim alma imkanına kavuşmaktadır. Firmalar bu ortamda müşterilerine çok daha fazla sayıda ürün seçeneği sunabilmektedir.
*Firmaların pek çok faaliyetinin daha düşük maliyetle yapılması ve üreticiler arasında rekabetin artmasının yanısıra bilgilerin hızlı ve etkin biçimde iletilmesi sağlanmaktadır.
*Daha hızlı bir şekilde ürün geliştirilmesi, test edilmesi ve müşteri ihtiyaçlarının tesbit edilmesi mümkün kılındığından, talebe karşı arz tarafı daha hızlı uyum göstermektedir.
*Perakende satışlarda önemli değişiklikler olması beklenmektedir. Alıcılar kendi evlerinden sipariş verme ve istedikleri ürünleri kendi evlerinde teslim alma imkanına kavuşmaktadır. Firmalar bu ortamda müşterilerine çok daha fazla sayıda ürün seçeneği sunabilmektedir.
*Tüketiciler
için işlem maliyetleri ve nakliye masrafları düşürülmektedir.
*Ürünlerin sipariş edilmesi ile teslim alınması arasında geçen süreden kaynaklanan maliyetler ile stok maliyetleri düşmektedir.
*Ürünlerin sipariş edilmesi ile teslim alınması arasında geçen süreden kaynaklanan maliyetler ile stok maliyetleri düşmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder