Ve hisseleri borsada kote. ABD'de böyle önemli 4
REIT var. E-ticaretin cazibesi ve kabaran cirosuna karşılık bu REIT'lerin
cirosu da kabarıyor! Bir yıl önceye bakışla kazançları yüzde 26.6 ile yüzde
30.2 arasında artmış. Elbette kaç milyon kişi ABD'de, aradığı kitap için belki
artık kitapçıya gitmekten vazgeçti. Ya da diş macununu, evinin temel gıda
ihtiyaçlarını e-ticaretle sağlamaya başladı. Ama tüketim, sadece otomatik,
anonim ve gündelik alışverişten ibaret değil. Pek çok ihtiyacı e-ticaretin
sağladığı kolaylıklara rağmen tatmin etmek mümkün değil. Bir kumaşı ellemeden,
bir koltuğa oturmadan, bir ayakkabıyı giymeden alışveriş, henüz mümkün mü?
Değil... e-ticarette en hızlı en öncü ülke ABD'deki veriler, bunun kanıtı... Şu
sırada e ve k-ticaret kendi kulvarlarında koşan atletler gibi.
E-ticaretin hızı ve koşma tekniği herkese çok ilginç geliyor. Ama k-ticaretin seyircisi, sponsorları hala çok ve güçlü. Bu iki güçlü koşucu arasında rekabet şansı giderek azalan ise, küçük işletmeler. Bu da ayrı bir gerçek
E-ticaretin hızı ve koşma tekniği herkese çok ilginç geliyor. Ama k-ticaretin seyircisi, sponsorları hala çok ve güçlü. Bu iki güçlü koşucu arasında rekabet şansı giderek azalan ise, küçük işletmeler. Bu da ayrı bir gerçek
B2C
business-to-customer anlamına gelmektedir. Bu iki sözcük, iş ve
ticaretin, Internet bağlantılı yeni boyutuyla ilgili. B2C, ticaretin müşteriye
bakan yüzü (yani e-ticaret) için. B2B ise, şirketlerin Internet üzerinden
birbiriyle iş yapmaya başlayan firmalara bakan yüzü. B2B hacmi, bu konularda
her zaman öncü olan ABD’de 1998’de 39 milyar dolardı.
KATILIMCILARA GÖRE E-TİCARETİN SINIFLANDIRILMASI
E-ticaret2,
katılımcılarına göre 4 sınıf altında incelenebilir :
A) Firma - Firma arası :
Bir firmanın, kapalı veya açık bir ağ kullanarak, tedarikçisinden mal sipariş
etmesi, fatura alması ve ödeme yapması, bu sınıfa bir örnektir. Bu sınıftaki
e-ticaret, Elektronik Veri Değişimi (EVD) yoluyla, uzun süredir
gerçekleştirilmektedir.
B) Firma - Tüketici arası
: Genelde e-ticaretten söz edildiğinde, kişilerin aklına ilk gelen aktiviteler,
bu sınıftakiler-dir. Elektronik alışveriş, elektronik bankacılık…gibi. Bu
sınıf, internetin ve kişisel bilgisayarların yaygınlaşması ile popülerlik
kazanmıştır.
C) Firma - Devlet arası : ABD'de hemen hemen tüm
kamu ihaleleri, internet üzerinden ayrıntılarıyla firmalara duyurulmakta,
firmalar başvurularını EVD yoluyla yapabilmektedir. Kurum vergilerinin
tahsilatı, sosyal güvenlik bilgilerinin devletçe takibi gibi birçok konuda da
elektronik ağlardan yararlanılması gündemdedir.
D) Vatandaş - Devlet arası : Bu sınıf dahilinde
fazla bir ilerleme olmamıştır ancak gelecekte, sosyal güvenlik ödemeleri gibi
vatandaşları ilgilendiren birçok hizmetin internet kanalıyla yürütülmesi
düşünülmektedir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder