20 Ekim 2013 Pazar

KATILIMCILARA GÖRE E-TİCARETİN SINIFLANDIRILMASI

KATILIMCILARA GÖRE E-TİCARETİN SINIFLANDIRILMASI


 Ve hisseleri borsada kote. ABD'de böyle önemli 4 REIT var. E-ticaretin cazibesi ve kabaran cirosuna karşılık bu REIT'lerin cirosu da kabarıyor! Bir yıl önceye bakışla kazançları yüzde 26.6 ile yüzde 30.2 arasında artmış. Elbette kaç milyon kişi ABD'de, aradığı kitap için belki artık kitapçıya gitmekten vazgeçti. Ya da diş macununu, evinin temel gıda ihtiyaçlarını e-ticaretle sağlamaya başladı. Ama tüketim, sadece otomatik, anonim ve gündelik alışverişten ibaret değil. Pek çok ihtiyacı e-ticaretin sağladığı kolaylıklara rağmen tatmin etmek mümkün değil. Bir kumaşı ellemeden, bir koltuğa oturmadan, bir ayakkabıyı giymeden alışveriş, henüz mümkün mü? Değil... e-ticarette en hızlı en öncü ülke ABD'deki veriler, bunun kanıtı... Şu sırada e ve k-ticaret kendi kulvarlarında koşan atletler gibi.
         E-ticaretin hızı ve koşma tekniği herkese çok ilginç geliyor. Ama k-ticaretin seyircisi, sponsorları hala çok ve güçlü. Bu iki güçlü koşucu arasında rekabet şansı giderek azalan ise, küçük işletmeler. Bu da ayrı bir gerçek

 

B2C  business-to-customer anlamına gelmektedir. Bu iki sözcük, iş ve ticaretin, Internet bağlantılı yeni boyutuyla ilgili. B2C, ticaretin müşteriye bakan yüzü (yani e-ticaret) için. B2B ise, şirketlerin Internet üzerinden birbiriyle iş yapmaya başlayan firmalara bakan yüzü. B2B hacmi, bu konularda her zaman öncü olan ABD’de 1998’de 39 milyar dolardı.

 

KATILIMCILARA GÖRE E-TİCARETİN SINIFLANDIRILMASI

 

      E-ticaret2, katılımcılarına göre 4 sınıf altında incelenebilir :

 

A) Firma - Firma arası : Bir firmanın, kapalı veya açık bir ağ kullanarak, tedarikçisinden mal sipariş etmesi, fatura alması ve ödeme yapması, bu sınıfa bir örnektir. Bu sınıftaki e-ticaret, Elektronik Veri Değişimi (EVD) yoluyla, uzun süredir gerçekleştirilmektedir.

 

B) Firma - Tüketici arası : Genelde e-ticaretten söz edildiğinde, kişilerin aklına ilk gelen aktiviteler, bu sınıftakiler-dir. Elektronik alışveriş, elektronik bankacılık…gibi. Bu sınıf, internetin ve kişisel bilgisayarların yaygınlaşması ile popülerlik kazanmıştır.

 

C) Firma - Devlet arası : ABD'de hemen hemen tüm kamu ihaleleri, internet üzerinden ayrıntılarıyla firmalara duyurulmakta, firmalar başvurularını EVD yoluyla yapabilmektedir. Kurum vergilerinin tahsilatı, sosyal güvenlik bilgilerinin devletçe takibi gibi birçok konuda da elektronik ağlardan yararlanılması gündemdedir.

 

D) Vatandaş - Devlet arası : Bu sınıf dahilinde fazla bir ilerleme olmamıştır ancak gelecekte, sosyal güvenlik ödemeleri gibi vatandaşları ilgilendiren birçok hizmetin internet kanalıyla yürütülmesi düşünülmektedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder